Аналітичний звіт   виховної  роботи

Муравлівської  ЗОШ  І-ІІІ  ступенів

 за 2019-2020н.р.

На виконання Державної стратегії й основних напрямів розвитку освіти у ХХІ ст.., викладених у Національній доктрині та державних програмах, Законі України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», державних концепцій національного виховання, громадянського виховання, патріотичного виховання учнів 1-11 класів у загальноосвітніх навчальних закладах, сімейного виховання, превентивного виховання, основних орієнтирів виховання, концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти та інших нормативно-правових документів у школі.

Керуючись вищезазначеними документами, школа головну увагу у виховній роботі акцентує на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, з свідомим ставленням до обов’язків; на формуванні творчої особистості учня; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя.

Згідно  з  річним  планом  Муравлівської  загальноосвітньої  школи  І-ІІІ  ступенів  у  2019-2020  навчальному  році  педагогічний  колектив  працював  над  виховною  проблемою навчального закладу:  «Формування свідомого громадянина України, патріота рідної землі, носія народних традицій».

Виховна робота здійснювалася за такими пріоритетними  напрямками :

-формування  особистих  рис  громадян  України,  національної  свідомості  та  самосвідомості  учнів,

-виховання  духовної  культури  особистості,

-виховання  поваги  до  Конституції  та  законодавства  України,  державної  символіки,

-формування  високої  мовної  культури,  оволодіння  українською  мовою,

-утвердження  принципів  загальнолюдської  моралі на  основі  відновлення  історичної  пам’яті ,

-збагачення  народних  традицій,  звичаїв,

-виховання  свідомого  ставлення  до  навчання,  розвиток  пізнавальної  активності  та  культури  розумової  праці,

-формування  творчої  працелюбної  особистості,  виховання  цивілізованого  господаря,

-забезпечення  повноцінного  фізичного  розвитку  учнів,  охорони  та  зміцнення  здоров’я,

-формування  екологічної  культури  учнів,  гармонії  їх  відносин  з  природою,  створення умов  для  творчого  розвитку  природних  обдарувань  дитини,  залучення  учнів  до  різноманітної  діяльності, самореалізації,

-посилення  уваги  до  питань  морально – етичного  виховання,  створення  системи  успішної  профілактики  відхилень  у  поведінці  учнів,

-підпорядкування  змісту ,  форм  і  методів  роботи,  визнанню  особистості дитини,  як  найвищої  соціальної  цінності,

-створення  умов для  соціального захисту  дітей,  особливо  дітей –сиріт  та  дітей,  що  залишились  без  батьківського  піклування.

 

Управління виховною роботою школи здійснювали заступник директора з навчально-виховної роботи Тимофєєва І.С., педагог-організатор Зазуліна Н.І.,  Наумова  М.П. та класні керівники.

На виконання визначених нормативних документів та річного плану виховної роботи школи виховна робота була спрямована за пріоритетними напрямками:

-ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,

-ціннісне ставлення до сім’ї,  родини, людей;

-ціннісне ставлення до природи;

-ціннісне ставлення до культури  та мистецтва;

-ціннісне ставлення до праці;

-ціннісне ставлення до себе.

В основу планування виховної роботи Муравлівської ЗОШ, як класними керівниками, так і адміністрацією школи покладено формування свідомого громадянина України, патріота рідної землі, носія народних традицій.

Для досягнення мети, поставленої перед педагогічним колективом, в школі створено систему виховної роботи, до якої входять постійно діючі структурні підрозділи: методичне об’єднання класних керівників, комплекс позашкільної роботи, учнівська рада, рада профілактики правопорушень, батьківська рада, гуртки за інтересами.

Реалізація  завдань  виховної  системи  закладу  відбувається  за  рахунок  злагодженої  співпраці  педагогічного  колективу,  спланованої  роботи  класних  керівників.  У  Муравлівській  загальноосвітній  школі  І-ІІІ  ступенів  діє  методичне  об’єднання  класних  керівників,  яке  очолює  вчитель  початкових  класів,  класний  керівник  2 класу Тимофєєва  Олена  Федорівна. Було заплановано 4 засідання МО на 2019-2020 н.р. «Визначення основних напрямків методичної та виховної роботи у 2019-2020н.р», «Сприяння забезпеченню умов для засвоєння учнями рівня та обсягу освіти, а також розвитку їх здібностей»,  «Створення умов для організації змістовного дозвілля, профілактики бездоглядності, правопорушень, планування і проведення відповідних заходів», «Сприяння підготовці учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди». Необхідною умовою створення програм виховання для окремого класу з урахуванням індивідуально-педагогічних можливостей класних керівників є системна робота методичного об’єднання класних керівників, що була спрямована на:

- використання сучасних виховних технологій в системі роботи класних керівників;

- узагальнення нових методичних знахідок в системі роботи класних керівників-вчителів школи.

На протязі навчального року адміністрацією школи було проведено

Планування виховної роботи класними керівниками – один із головних факторів успішного виховного процесу. Класні керівники складають психолого-педагогічні характеристики класу, формують чіткі цілі та завдання виховної роботи з учнями. Планування  ведеться за такими розділами: основні виховні заходи, індивідуальна робота з дітьми, самоврядування, охорона життя і здоров'я, робота з батьками.

Виховні  заходи,  що  проводилися  класними  керівниками  та  педагогами – організаторами  протягом  2019-2020н.р.,  були  різноманітними,  відповідали  віковим  особливостям  учнів,  сприяли  розвитку  творчих  здібностей  та  ініціативності  школярів.

Протягом 2019-2020 н.р. адміністрацією, класними керівниками, соціальним педагогм та практичним психологом школи регулярно і ефективно проводиться робота з учнями групи ризику, дітьми, що потрапили у складні життєві умови та з сім’ями пільгових категорій.

Систематично проводилося обстеження та аналіз матеріально-побутових умов проживання дітей даних категорій. З боку класних керівників здійснювався контроль за відвідуванням учнів пільгових категорій навчальних занять, проводилась індивідуальна робота. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей, діти, позбавлені батьківського піклування, та діти-чорнобильці щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні. Всі учні пільгових категорій залучаються до роботи гуртків, беруть участь у позакласних та позашкільних заходах.

Профілактика правопорушень, злочинності, дитячої бездоглядності та безпритульності – один із головних напрямків виховної роботи в нашій школі. У 2019-2020 н.р. під особливим контролем були такі питання: працевлаштування випускників 9 і 11 кл.; зайнятість учнів школи в позакласній роботі; діяльність  школи  щодо профілактики бездоглядності та правопорушень серед учнів і проведення роботи по правовому вихованню. Проводилася профілактична індивідуальна робота з учнями девіантної поведінки, заходи щодо запобігання негативних проявів у підлітковому середовищі. Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх, звіти класних керівників про роботу з підлітками, які потребують посиленої педагогічної уваги та зайнятість учнів школи в позаурочний час розглядалися на нарадах при директорові, засіданнях МО класних керівників.

 Одним із шляхів реалізації державної політики в галузі освіти і виховання є виконання програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (наказ МОН України від 31.10.2011 № 1243), у якій визначено стратегію виховання підростаючого покоління на сучасному етапі. Вона спрямована на реалізацію соціальної функції виховання – забезпечення наступності духовного і морального досвіду поколінь, підготовки особистості до успішної життєдіяльності. Програма визначає концептуальні засади виховання (мету, принципи, основні напрями, зміст, технологію виховного процесу), науково-методичні, організаційні, кадрові, інформаційні умови розвитку виховних систем, сприяє підвищенню ефективності виховної роботи.

Протягом 2019-2020н.р.,класними керівниками, проведено наступні заходи з виховної роботи: виховні години, уроки мужності, інформаційні хвилинки до знаменних та пам’ятних дат, участь у виставках декоративно-ужиткового мистецтва,участь у шкільних ярмарках, святкових концертах,акції «Милосердя», «Від серця до серця»,конкурсах малюнків: «Діти на дорозі», «Свято квітів»,«Пташиний дивосвіт», «День водно-болотних угідь», «Я маю право!» , на екологічну тематику: «Барви осені», «Зимуючі птахи», «Пташина їдальня», «До чистих джерел», «Прибережні смуги», «Кращій шкільний квітник», предметні тижні.

Усі ці заходи сприяють розвитку індивідуальних здібностей та особливостей учнів, розвитку їх талантів. Протягом року  в школі були проведені  традиційні та тематичні дні та тижні.

Протягом  року  в  школі  було  проведено  Місячники:

-Місячник  «Увага! Діти  на  дорозі» (вересень)

-Місячник морального виховання (жовтень)

-Місячник   превентивно-правового  виховання (листопад)

-Місячник здорового способу життя (грудень)

-Місячник ціннісного ставлення до культури і мистецтва (січень)

-Місячник  ціннісного ставлення до культури і мистецтва (лютий)

-Місячник  ціннісного ставлення до сім’ї, родини, людей (березень)

-Місячникціннісногоставлення до природи (квітень)

-Місячни кціннісного ставлення особистості до суспільства і держави (травень)

 

Протягом  року  в  школі  було  проведено  тематичні  тижні:

-Тиждень  знань  безпеки  життєдіяльності

-Тиждень  фізкультури  та  спорту (Олімпійськийтиждень)

-Тиждень  дарів  щедрої  осені

-Тиждень  Партизанської  Слави

-Тиждень  книги

-Тиждень  милосердя

-Тиждень правового виховання( права дитини)

-Тиждень  українського  козацтва

-Тиждень посиленої профілактики правопорушень

-Акція  «16  Днів  проти  насильства»

-Тиждень  Української  писемності  та  мови

-Тиждень  безпечного  материнства, репродуктивного здоров *я   та  відповідального   батьківства.

-Тиждень безпеки дорожнього руху

-Тиждень початкових класів

-Тиждень  пам’яті  жертв  голодомору  та  політичних  репресій

-Всеукраїнський тиждень права (до Дня прав людини)

-Тиждень  вшанування  учасників  ліквідації  наслідків  аварії на  ЧАЄС

-Тиждень народного календаря

-Тиждень  «Андріївські  вечорниці»

-Тиждень  Різдвяних  свят

-Тиждень  соборності  України

-Тиждень  пам’яті  жертв  Голокосту  та  Героїв  Крут

-Тиждень  пам’яті  Небесної  Сотні

-Тиждень профорієнтації

-Тиждень здорового способу життя

-Тиждень правових знань

-Тиждень психології

-Тиждень  довкілля  «За  чисте  довкілля»

           -Тиждень «Дзвони Чорнобиля» -дистанційно (загальношкільна платформа    Classroom)

-Тиждень сімейного виховання (загальношкільна платформа Classroom)

 

-Тиждень Європи (загальношкільна платформа Classroom)

 

-Тиждень безпеки життєдіяльності (загальношкільна платформа Classroom)

 

Протягом року у школі працювали  гуртки:

-Вокальний /Тимофєєва О.Ф./

-Декоративно-ужитковий  «Іграшка-сувенір»/Загорська К.А./

-Військово-патріотичний  «Школа  безпеки І», «Школа безпеки ІІ» /Вєхова Ю.С./

-Художньо-естетичний «Ляльковий театр» /Фарманова С.Р./

-Образотворчого мистецтва ”Юний художник” /Пуйческу В.Ф./

 

     Результати своєї роботи гуртківці представляли на шкільних, районних  виставках,  де  займали достойні   місця. В  цьому році виділися  такі  учні: Коваленко М.О., Сілаєва А.О., Щокін  В.В.,  Дехтяренко  Д.С.,  Сілаєва  К.О., дитячий вокальний ансамбль. До роботи гуртків також  задіяні учні, які перебувають на внутрішньо шкільному обліку.

Максимально охоплені учні організованим дозвіллям у позаурочний час. Складено графік проведення гуртків за інтересами. Перевірялися питання охоплення учнів школи гуртковою роботою, активність їх під час проведення занять, результативність роботи гуртків (проведення виставок, участь в оглядах, творчих звітах тощо). Перевіркою встановлено, що керівники гуртків працюють згідно із затвердженим розкладом, журнали має кожен керівник гуртка. В журналах оформлено плани роботи на І і ІІ семестр, складено списки дітей, які відвідують гуртки. Ведення  журналів гуртків від ЦДЮТ, заповнення сторінок журналу перевіряє щомісяця директор ЦДЮТ Азман М.Д., там же здійснюється підрахування проведених занять, нарахування оплати за проведенні заняття.

Щодо аналізу   якісних показників роботи шкільних гуртків, то вони визначаються  результативністю участі учнів в районних та обласних, конкурсах, виставках, змаганнях, тощо. 

З метою сприяння розвитку пріоритетних напрямів еколого-натуралістичної освіти в районі  у  вересні 2019 року на базі Центру дитячої та юнацької творчості була проведена районна виставка досягнень юних натуралістів «Щедрість рідної землі».

На  районну виставку були  представлені  кращі  роботи  учнів Муравлівської  ЗОШ.

 У розділі «Практичні навички роботи з природного матеріалу, володіння народними ремеслами».  Найцікавішими були роботи учнів:  Щокіна Василя, Сілаєвої Карина, учнів 8 класу.  Найактивнішими  учнями  були  відзначені  Колодєєв  Владислав  (8кл.)  та  Мунтян  Олена (11 кл.). За  що  і  були  нагороджені  грамотами  районного  відділу  освіти  райдержадміністрації за  високий  рівень  майстерності (Щокін В.,  Сілаєва К.) та  активну  участь (Колодєєв В., Мунтян О.),Шевченко К.В.(4 кл), Буркан З.Р(8 кл), Генчу А.В(11 кл), Загорський К.О(6 кл), гурток «Іграшка-сувенір» (кер. Загорська К.А)

З  метою активізації природоохоронної роботи, формування практичних умінь та навичок учнів у роботі із природним матеріалом, виховання учнівської молоді через пізнання народних ремесел, у  грудні  місяці  відбувся І  (шкільний)  етап  та  ІІ  (районий) етап  очно-заочної акції «Ялинка» на базі Центру дитячої та юнацької творчості.

Акція проводилась за напрямами:

-        новорічна композиція;

-        виставка-конкурс «Український сувенір»

На І  (шкільний)  етап в розділі «Новорічна композиція» були представлені стилізовані ялинки, зимові букети з штучних гілок та природного матеріалу (шишки, горіхи), вироби з паперу, ниток, тканини, бавовни тощо.

На виставку-конкурс «Український сувенір» були представлені зразки традиційних іграшок, ляльки, обереги, сучасні дизайнерські вироби з використанням різьблення, плетіння, різдвяні вінки, сучасні саморобні іграшки, сувеніри, картини з природного матеріалу, прикраси для ялинки тощо.

Найкращі експонати були відправлені для участі в районній акції «Ялинка»,  де  були  визначені переможцями та нагороджені грамотами відділу освіти Ізмаїльської районної державної адміністрації:  Щокін Василь,(8 кл), Сілаєва Карина, (8 кл),  .),Шевченко К.В.(4 кл),Буркан З.Р(8 кл),Генчу А.В(11 кл),Загорський К.О(6 кл),гурток «Іграшка-сувенір» (кер. Загорська К.А)

Загорський Д.О(11 кл),Бєлокуренко А.М (10 кл),Мусульбас Є.В(10 кл), Коцофан О.Л (10кл) ,Гуцу в.І.(10 кл) було  нагороджено  грамотами Центру дитячої та юнацької творчості за активну участь в районному етапі обласної природоохоронної акції «Ялинка».

Виховна робота  була спланована за календарним планом  школи та з урахуванням  плану виховної роботи районного відділу освіти.

Проводячи загальношкільні і класні заходи, класні керівники постійно заохочують учнів до участі в організації і проведенні масових і групових форм роботи: бесід, уроків,  пам’яті історії рідного краю, ігор, вікторин, конкурсів, свят.

Згідно з  річним  планом виховної роботи школи  на  2019-2020 н.р., з метою активізації роботи з профілактики дитячого травматизму, поглибленого вивчення та постійного дотримання правил дорожнього руху в Муравлівькій ЗОШ з 09.09.19 р по 13.09.19 р.був запланований та проведений місячник «Діти на дорозі». Педагогами – організаторами Зазуліною  Н.І. та Наумовою М.П.  були  проведені  ігри  «Веселі старти», «Старти надії», «Три движения»;  «Конкурс  дорожніх  наук»  який містив  чотири блоки  (загадки,  тести, вікторини, домалюй дорожній знак) , де  діти  змогли  показати  свої  знання  з  правил  дорожнього  руху.  Класні  керівники  провели:  конкурси  малюнків,  виховні  години,  профілактичні  роз’яснювальні  бесіди з  метою  профілактики  ДТП  на  теми:  «Безпека на дорозі – безпека життя» “ Дорога до школи”, «Абетка пішохода»;

    Учнівським  самоврядуванням  випущено  стіннівку «Червоний, жовтий, зелений»

Всі  проведені  заходи  були  проведені  на високому  та  достатньому  рівні

   Спорт – це життя! Під  таким  гаслом в рамках Олімпійського тижня по Муравлівській ЗОШ пройшов тиждень фізкультури та спорту. Педагогами-організаторами, вчителем фізичної культури були запропоновані заходи спрямовані на активний, здоровий спосіб життя. Цього року тиждень пройшов з 09.09.19 – 13.09.119. Розпочався тиждень загальношкільною лінійкою, де був внесений олімпійський прапор, діти ознайомилися із планом роботи. Участь у його проведенні взяли активну участь учні 5-11кл. План проведення, складений вчителем  фізичної культури Вєховою Ю.С.,пед..-орг.,  Наумовою Маргаритою Павлівною та Зазуліною Надією Ігорівною, передбачив різні спортивні заходи в залежності від вікових особливостей учнів. Серед початкових класів були проведені «Веселі старти» (кл.кер. 1 кл. Тимофєєва І.С та кер.2 кл. Тимофєєва О.Ф)Серед учнів 5-8 класів були проведені «Веселі старти» (Наумова М.П., Фарманова С.Р.,) виграли команді 6 та 8 класу. Переможцями армреслінгу стали: Сілаєв Влад –8кл, Бурдужа Надія– 8 кл, Тимофєєв Дмитро – 11кл. Був проведений вело заїзд з хлопцями старших класів (Зазуліна Н.І., Наумова М.П.). В п’ятницю були проведені змагання з волейболу серед старших класів (збірні команди) Одержала перемогу команда Загорського Данила (суддя Колодєєва Н.А). І на  завершальному  етапі відбулися змагання з перетягування канату (Вєхова Ю.С). Діти взяли теж активну участь у цьому виді змагань, і перемогу отримали 9 та 11 клас.

    В рамках тижня фізичної культури та спорту психологом Муравлівської ЗОШ було проведено акцію «Квітка мого здоров’я» серед учнів 5-6 класів, та «Дерево мого здоров’я» серед учнів 7-9 класів. Діти за допомогою класних керівників виготовили імпровізовані квіти та дерева, на яких висвітлили правила здорового життя, корисні звички для збереження здоров’я, правила догляду за собою, правила ранкової гігієни. Умови для доброго психічного стану людини .Початкова школа виготовляла листівки  «Бажаємо щастя» , «Галявину добра», «Літачки бажань», провели флешмоб «Обійми мене».  Метою цього заходу було сприяти профілактиці й усуненню шкідливих звичок, вчити дітей розуміти, що людина хворіє тоді, коли не береже своє здоров’я. Продовжувати формувати у дітей культурно-гігієнічні навички як важливий засіб зміцнення фізичного та психічного здоров’я. Розвивати емоційну сферу у школярів. Створити умови для позитивних емоцій учнів, гармонійного розвитку. Формувати здорові взаємини у колективі, виховувати почуття взаємодопомоги, дружби.

В  рамка  акції  «16 днів проти насильства» пройшла акція під  гаслом «Синя стрічка – символ протидії насильству». Учні нашої школи взяли активну участь в акціях «Синя стрічка» та «Зупинимо булінг разом»! Шкільне самоврядування з учнями 8 класу та психологом Тимофєєвою С.І. підготували для учнів сині стрічки.  Провели інформаційну роботу, куди треба звертатися, якщо ти став жертвою насилля. Були запропоновані зайняття малюванням, бесіди з психологом, прослуховування музики та спілкування з друзями.

В жовтні по Муравлівській ЗОШ серед учнів 1-11 класів пройшла акція « Жовте листя» . Самоврядуванням було приготовлено велика кількість буклетів про шкоду спалювання опалого листя. Учні 1-11 класів розповсюджували ці буклети серед населення нашого села. Взяли активну участь у екологічних операціях «Птах року», «Дерево мого села ». Діти презентували власні твори написані про свої домашні квіти, дерева, кущі.

Також з 30 вересня по 04 жовтня пройшла шкільна акція «Милосердя»,де школяри допомогали людям похилого віку, ветеранам війни, дітям-сиротам ,дітям-інвалідам.

З 01 по 30 жовтня в Муравлівській ЗОШ пройшов місячник бібліотеки під гаслом «Бібліотека і книга в контексті часу» . Під час проведення місячника учні мали можливість проявити свою творчість, свої нахили і здібності .Була проведена акція «Подаруй бібліотеці книгу», шкільна бібліотека поповнилася 24 новими книжкам.

Бібліотекар школи Загорська К.А постійно намагається привити учням любов до книги, читання та дбайливого ставлення до підручників. У Катерини Ананьєвни завжди багато дітей у бібліотеці. Тому і місячник пройшов цікаво, школярі приймали активну участь у всіх запропонованих заходах. Протягом місячника Загорська К.А.  провела з учнями 1-4 класів вікторину «Найулюбленіші казки мого дитинства», організувала презентацію книжок, журналів, підготувала цикл тематичних виставок, присвячених дитячий книжці. Пройшов цікавий конкурс малюнків , учнів 5-8 класів зацікавили кросворди та ребуси.

Учні 1-11 класів прийняли участь у акції «Подаруй бібліотеці книгу!»

Цікаво та весело пройшов улюблений конкурс всіх дітей «Малюнки на асфальті» на тему: «Природа навколо нас», де учні могли показати свою творчість.

В шкільній бібліотеці постійно працює «Книжкова лікарня». Найактивнішими помічницями бібліотекаря є діти 7 класу Тітаренко Руслана, Крангач Христина, Урсу Альбіна. Вони допомагають бібліотекарю ремонтувати книжки.

Протягом 2018-2019 навчального року, з метою вдосконалення бібліотечно-інформаційного,     культурно-просвітницького забезпечення навчально-виховного процесу шкільна бібліотека працювала в тісному контакті з педагогічним колективом школи. На початок навчального року всім класам було видано підручники. Проведено цикл бесід  про роль бібліотеки і культуру читання. Згідно з планом роботи протягом 2019-2020 н.р. шкільний бібліотекар Загорська  К.А.,  приймала   участь в усіх загальношкільних заходах.    Було оформлено книжкові виставки до знаменних дат року: «В здоровому тілі, здоровий дух», «Діти на дорозі», «Міжнародний день пам’яті жертв фашизму», «День пам’яті жертв Бабиного Яру, «Мудрість козацької доби», День пам’яті жертв голодомору», до тижня правового виховання «Права дитини», «День української мови та писемності», «Всесвітній день боротьби зі СНІДом», виставка та бесіди «Біла зимонька прийшла» та День Святого Миколая». Щомісяця проводились огляди-рейди по класах, проводились бесіди з учнями щодо збереження підручників, інформували  дітей про наявність та нові надходження підручників.

Своєчасно ведеться обробка, видача нових  підручників, а також списання старих підручників.

Щодо організації виховної діяльності чітко прослідковуються проведені заходи до відзначення дат державного й народного календаря. Заходи з військово-патріотичного виховання Дня козацтва, Дня Збройних сил України,  Дня Соборності,  з метою вшанування мужності і героїзму захисників незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України, військових традицій Українського народу, з нагоди відзначення в Україні Дня захисника України (14 жовтня).

     6 грудня відзначається День Збройних Сил України – це всенародне свято захисників рідної землі, які стоять на варті державного суверенітету, недоторканності і цілісності України. Тому і наша школа просто так не обминала цю дату.

Класними керівниками школи були проведені виховні години до Дня Збройних сил України. Вчителем Вєховою Ю.С. була проведена конференція з учнями 9-11 класів «Офіцер – захисник Батьківщини», під її керівництвом були проведені спортивні змагання ,перетягування канату, гра в волейбол та гра у футбол ,де взяли участь учні 5-11 класів.

Слід зазначити, що у 2019-2020н.р.  патріотичному вихованню приділялася особлива увага: вже традицією стало проведення в школі спортивно-патріотичної гри  «Сокіл  «Джура»».  В  якій  приймають  участь  учні  5-11  класів. В цьому році був проведений 1 етап гри, який проходив дистанційно.

 

24 листопада вся країна вшановує пам’ять жертв Голодомору. Ми повинні знати правду минулого не за ради простої людської цікавості, за ради щасливого майбутнього, щоб не повторювати помилок минулого. Тому і у Муравлівській ЗОШ пройшов ряд виховних заходів присвячених цій жахливій події. В цей день всі класні керівники провели по своїх класах «Уроки – пам’яті», ознайомили учнів з трагічним минулим нашого народу. Найменші діти нашо їшколи зробили незабудьки в пам’ять невинних жертв Голодомору. В пам’ять про тих, кого забрала голодна смерть, учні Муравлівської ЗОШ запалили свічки та вшанували хвилиною мовчання.

В школі були організовані та проведені заходи до календарних свят  зимового циклу. До дня Святого Наума 13 грудня, до Дня Святого Миколая 19 грудня. Свято Святого Миколая відкрив шкільний ярмарок, де учні з батьками пропонували свої вироби з тіста, напої ,тощо. Продовжили святкувати свято учні початкових класів із педагогом-організатором Зазуліною Н.І ,яка провела багато конкурсів, флешмоб ,розмальовки ,фотосесію. Керівник гуртка Фарманова С.Р.разом із гуртківцями показали лялькову виставу «Рукавичка».

Відповідно до річного плану виховної роботи  школи  27 грудня організовано та проведено новорічні ранки та вечори –   І  зміна - початкова школа «У  гостях  у казки»,  ІІ  зміна -  середня школа «Пригоди  Снігуроньки»,  ІІІ зміна - старша - «Новорічне  диво». Всі учні відвідали новорічні та різдвяні заходи.

При проведенні новорічної програми кожний вихованець став учасником свята:декламування віршів, вокальний та хоровий спів, участь у хореографічних номерах, сценічній грі, конкурсах, рухливих розвагах, кращий карнавальний костюм.

Цікаво і весело пройшли новорічні та різдвяні свята. В усіх сценаріях розкрито святкову тему. Ефективному проведенню заходів сприяв вдало підібраний класними керівниками репертуар, що відповідав віку та рівню розвитку дітей. Підібрані нові, сучасні новорічні пісні і  таночки, перетворили новорічні ранки на справжнє свято для дітей та дорослих.

Кількісні показники гостей підтверджують зростаючий інтерес до святкових заходів дітей у школі. Створенню атмосфери співпраці сприяла спільна участь батьків, дітей і педагогів у різних формах роботи по підготовці та під час проведення Новорічних ранків.

 

14 лютого яскраво і весело в школі відсвяткували День закоханих, свято, яке дуже люблять діти і дорослі. Доброю традицією стало в цей день дарувати валентинки всім, кого кохаєш,  до кого відчуваєш симпатію, чиєю дружбою дорожиш. У холі школи працювало 3 фото зони, оформлені в тематиці любові, сердець, перших побачень. Для того щоб діти і вчителі могли зберегти спогади про чудовий день на довгі роки. Фотографувалися дружно всім класом, з друзями, поодинці, і ті, хто відчувають ніжні почуття – перше кохання. Активну участь прийняли у виготовленні аксесуарів та в прикрашені фото зон вихованці гуртка "Іграшка сувенір". Також на першому поверсі працювала пошта. І всі бажаючі могли відправити валентинку з побажаннями.

З метою забезпечення ефективного впливу на підлітків, які виховуються у неблагополучних сім’ях та учнів, схильних до правопорушень класні керівники та адміністрація школи відвідують учнів вдома, проводять з ними бесіди, залучають їх до позакласної роботи, участі в роботі гуртків. Проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики правопорушень та виконання Закону України «Про загальну середню освіту», На протязі цього навчального року було проведено 9 засідань Ради профілактики школи, де розглядалися  питання порушень правил поведінки та пропусків навчальних занять учнями школи без поважних  причин .У вересні було оновлено банк даних на учнів, які скоюють правопорушення та оновився список учнів «групи ризику». Створено банк даних неблагополучних сімей та сімей пільгових категорій. Створено наказом по школі Раду з профілактики правопорушень та Раду з профілактики насилля.

 

Під постійним контролем класних керівників та  адміністрації  школи  знаходиться відвідування школи учнями. На виконання районної програми запобігання дитячої бездоглядності і ведення обліку відвідування учнями навчальних занять, з метою профілактики дитячого бродяжництва було призначено відповідального за ведення обліку  відвідування учнями занять Наумову  М.П., педагога - організатора. У школі ведеться «Книга обліку за відвідуванням учнями навчального закладу», проводиться аналіз стану відвідування  учнями навчальних занять  у вигляді наказів та довідок.

Проводиться індивідуальна робота з учнями та їх батьками з питань профілактики

правопорушень та виконання закону України «Про загальну середню освіту».  При вирішенні питань щодо систематичного пропуску занять учнями, адміністрація школи зверталася по допомогу до голови сільської ради с.Муравлівка Сухової А. Є. з проханням притягнути батьків учнів до відпові­дальності за їх  недбале ставлення до виховання дитини. Також неодноразово на профілактичні бесіди були залучені представники правоохоронних органів-начальник служби у справах дітей Арешкіна С.І .

У напрямку родинно-сімейного виховання робота спрямована на пошук максимальної взаємодії між батьками та вчителями.  

Помітне місце в діяльності посідає виховання в дусі свідомої дисципліни та привчання до виконання правил співжиття. Усього цього досягаємо поступово, в результаті повсякденної виховної роботи.

Відповідно до річного плану роботи школи на 2019-2020 навчальний рік з 10.12.2019- 20.12.2019р. заступником директора з навчально-виховної роботи Тимофєєвою І.С перевірено й проаналізовано стан ведення учнівських щоденників.

Перевірці підлягали щоденники учнів 3-11 класів за такими критеріями:

-систематичність  заповнення  щоденників  учнями;

-регулярність  перевірки  класними  керівниками;

-наявність  тематичних  оцінок  й  оцінок  за  усні  відповіді,  письмові  контрольні  роботи;

-наявність  побажань  і  рекомендацій  батькам;

-Одним  із  питань  контролю  було  виявлення  того,  чи  є  щоденник  учня  засобом  спілкування  класного  керівника  з  батьками,  а  також  того,  наскільки  батьки  контролюють за  допомогою  щоденника  успішність  і  поведінку  своїх  дітей.

 

В ході перевірки було з`ясовано, що щоденники є в наявності у кожного учня, але не  систематично ведуться записи розкладу уроків та зміст домашнього завдання.

Через щоденники підтримується зв`язок учителів та класних керівників з батьками у вигляді виставлення оцінок, запису зауважень, звернень та подяк .

Щотижня класні керівники  перевіряють щоденники учнів, ставлять свої підписи,  та проводять оцінювання стану ведення щоденників та поведінки учнів.

На виконання вимог Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів, згідно плану роботи школи щодо вивчення питання дотримання єдиних вимог до ведення ділової документації, здійснено перевірку записів класними керівниками виховних годин, уроків мужності, інформаційних хвилинок, бесід на морально-правову тематику, бесіди щодо профілактики вживання алкогольних, тютюнових та наркотичних виробів, бесіди з профілактики захворювань на туберкульоз,  ВІЛ та СНІД, та запис інструктажів і бесід з техніки безпеки.

Перевірка класних журналів здійснювалась  в кінці грудня. В ході перевірки встановлено, що всі записи в журналах ведуться державною мовою, пастою чорного кольору. Розподіл сторінок для запису виховної роботи здійснюється вірно, відповідно плану. В ході перевірки виявлено,  що в  розділі «Виховні години», заходи сплановано відповідно віковим категоріям учнів та відповідають загальному плану виховної роботи. У розділах «Уроки мужності» та «Інформаційні хвилини» записано всі заходи щодо визначних дат та подій, і відповідають загальному виховному плану на кожен місяць, та віковим категоріям школярів, а також ведеться облік відвідування учнями даних заходів. В розділах «Бесіди на морально-правову тематику та профілактики вживання алкогольних, тютюнових та наркотичних виробів», зміст заходів також відповідає віковим категоріям, та проводяться класними керівниками в різноманітних формах: бесіди, тренінги, анкетування тощо. У розділах «Бесіди з профілактики захворювань на туберкульоз,  ВІЛ та СНІД», «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності" класними керівниками також здійснюються та відмічаються відповідні заходи. За результатами перевірки вчителями зроблені відповідні виправлення та надані пояснення.

Працюючи над реалізацією головної мети виховної роботи школи, педагогічний колектив організовував і провів майже усі заплановані позакласні та позашкільні заходи. Аналізуючи  підсумки  за  2019-2020 н.р.,  виховна робота школи проводиться на достатньому рівні.

Разом з тим під час організації виховної роботи у школі було виявлено і ряд недоліків.

Класним керівникам слід більше приділяти уваги вихованню естетичних смаків учнів, культури поведінки, умінню виступати перед аудиторією ,розвивати індивідуальні здібності дитини, її особистості. Ці проблеми подальшому стануть задачами на наступний рік.

                     Директор  школи:                            /Я.М.Дехтяренко/

 Заступник  директора  з  НВР:                           /І.С.Тимофєєва/