Коваленко Юлія Василівна

соціальний педагог




 

Щоб під час весняних канікул прогулянки на повітрі були безпечними, учням потрібно знати правила дорожнього руху та обов'язково їх дотримуватись:

  • по тротуарах і пішохідних доріжках варто рухатись дотримуючись правого боку;

  • переходити проїжджу частину варто тільки по пішохідних переходах, зокрема, підземних і наземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч;

  • у місцях з регульованими рухами, слід керуватися сигналами регулювальника чи світлофора;

  • чекати на транспортний засіб тільки на зупинках, тротуарах, узбіччях, не створюючи перешкод для дорожнього руху;

  • категорично заборонено вибігати на проїжджу частину, влаштовувати на ній або поблизу неї ігри, а також перебувати поблизу залізничних колій без супроводу дорослих;

  • по проїзній частині дороги на велосипеді можна рухатись тільки дітям, які досягли 16-ти років; заборонено виїжджати на проїжджу частину на інших засобах для катання (скейтборд, самокат, ролики тощо), обирати місце для катання слід на дитячих майданчиках.

Правила щодо запобігання правопорушень та насильства над дітьми під час весняних канікул.

Школярам заборонено:

  • розмовляти чи вступати в контакт із незнайомцями, особливо – не передавати їм цінні речі, ключі від дому, навіть якщо вони назвалися представниками поліції. Слід одразу кликати на допомогу дорослих й швидко йти до людей.

  • підходити до автомобілів із незнайомцями, навіть якщо вони запитують дорогу.

  • перебувати без супроводу дорослих на вулиці. Дітям до 10-ти років – до 20:00, дітям до 14-ти років – до 21:00, до 18-ти років – до 22:00.

  • відчиняти двері дому навіть представникам правоохоронних органів.

  • перебувати з тими, хто влаштовує бійки, не брати участі в суперечках дорослих і не провокувати словами чи діями агресивну поведінку, що може призвести до бійки або травми.

  • заходити в під’їзд, ліфт із незнайомими людьми;

  • вчиняти дії, що можуть призвести до правопорушень.

Правила для дітей щодо запобігання нещасних випадків, травмування, отруєння під час весняних канікул.

Категорично заборонено:

  • перебувати біля водойм без супроводу дорослих;

  • вживати алкоголь, наркотичні засоби, тютюнові вироби, стимулятори;

  • брати в руки, нюхати, їсти незнайомі рослини чи паростки квітів, кущів, дерев, що може призвести до отруєння;

  • підходити до обірваних, обвислих проводів або проводів, що стирчать, а особливо, якщо від них іде гудіння – ці проводи можуть бути ще підживлені електрострумом;

  • спускатися в підвали будинків чи інші підземні ходи, катакомби, бомбосховища – там може бути отруйний газ;

  • перебувати біля будівельних майданчиків, кар’єрів, закинутих напівзруйнованих будівель;

  • вступати у контакт з незнайомими тваринами для запобігання отримання укусів від хворих на сказ тварин.

Досить часто під час канікул через свою необачність та незнання правил пожежної безпеки, діти можуть наразити на небезпеку не тільки себе, а й інших.

Правила пожежної безпеки для школярів під час весняних канікул:

  • заборонено брати з собою вогненебезпечні предмети, які можуть спричинити пожежу;

  • користуватися газовою плитою вдома слід тільки зі спеціалізованим електричним приладом для вмикання і лише під наглядом дорослих;

  • не наближатися до електроприладів, музичної апаратури, що живляться струмом.

  • під час участі в масових заходах не кричати, не свистіти, не бігати, не стрибати, не створювати травмонебезпечних ситуацій у приміщенні, виконувати правила пожежної безпеки;

  • у разі пожежної небезпеки: наявності вогню, іскріння, диму – потрібно негайно вийти на повітря (за двері, балкон) та кликати на допомогу.

             Всесвітній день психічного здоров'я! 

            Психічне здоров'я має першочергове значення для особистого благополуччя, підтримки здорових сімейних відносин і здатності кожної окремої людини зробити внесок в життя суспільства. І повірте, фізичне здоров'я неможливе без психічного здоров'я.
За даними ВООЗ, на психічні захворювання в наші дні страждають більше 450 мільйонів людей.
В Україні Всесвітній день психічного здоров'я відзначають з 1992 року. Він створений, щоб привернути увагу до цієї проблеми та скоротити поширення депресивних розладів, шизофренії, хвороби Альцгеймера, наркотичної залежності, епілепсії та розумової відсталості.
Адже, згідно статистики в Україні 1,2 млн. жителей (це більше 3 % всего населення) страждає психічними розладами і цей показник з кожним роком зростає. Вже котрий рік поспіль Україна займає перше місце за кількістю психічних розладів у Європі – майже 2 мільйони українців щороку стають пацієнтами психіатричних лікарень. За оцінками фахівців, від різноманітних нервових розладів страждає кожен третій українець.
Найважливіше, що втрачає людина через нервово-психічні розлади – це працездатність. За статистикою, на заході країни частіше хворіють заробітчани, в центральній Україні – ліквідатори аварії на ЧАЕС, на сході – шахтарі. Інвалідизація від психічних захворювань вийшла на друге місце серед інших захворювань.
За прогнозами фахівців до 2020 року психічні розлади увійдуть до першої п’ятірки хвороб, які лідируватимуть за кількістю людських працевтрат, пов’язаних з цими захворюваннями. Психічні розлади обженуть у цьому плані навіть серцево-судинні захворювання, які нині традиційно тримають пальму першості у структурі захворювання населення земної кулі. Це прогнози Всесвітньої організації охорони здоров’я.
Стреси здебільшого призводять до неврозів. А від неврозу один крок до непоправних психічних розладів. До речі, медики давно вже встановили перелік людей, найбільш схильних до стресів. Це шахтарі, пожежники і самі ж лікарі. Є в цьому списку вчителі, психологи та журналісти. Здоров’я населення залежить від рівня благополуччя всього суспільства і від його уваги до цих проблем.
Будьте уважними один до одного та оберігаймо власне психічне здоров’я.

                                              КОНВЕНЦІЯ ООН ОЧИМА ДІТЕЙ

Згідно з річним планом Муравлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 21 вересня пройшов конкурс малюнків на тему "Конвенція ООН очима дітей". Учні 1-11 класів прийняли активну участь у конкурсі. Щиро дякуємо всім учням, а також класним керівникам та батькам за допомогу у проведенні конкурсу.
Права дітей - цінність громадянського суспільства!

Соціальний педагог та психолог школи провели бесіди "Права дитини" та "Конвенція ООН про права дитини"

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Загальні питання

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

  2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

  3. Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

  4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

  5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або)такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

систематичність (повторюваність) діяння;

наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

 

дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

 Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

  1. Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти керівнику закладу.

  2. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу як у усній, так і в письмовій формі.

  3. Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує діловод, яка зобов’язана терміново повідомити керівника закладу та відповідальну особу.

  4. Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто керівник закладу.

  5. Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

  6. Форма та примірний зміст Заяви оприлюднено на офіційному веб-сайті закладу.

  7. Датою подання заяв є дата їх прийняття.

  8. Розгляд Заяв здійснює керівник закладу з дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

 

  1. Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.

  2. До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення керівника закладу.

  3. Відповідальна особа призначається наказом керівника закладу.

  4. Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднено на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

  1. За результатами розгляду Заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідуваннявипадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

  2. З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагатиписьмові пояснення та матеріали у сторін.

  3. Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання.

  4. Комісія створюється наказом керівника закладу.

  5. До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.

  6. Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

  7. Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

  8. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний зцим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

  9. Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

  10. Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

  11. Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування), а також подати Заяву.

  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

  4. За результатами розслідування протягом 1 робочогодня створюється Комісія та призначається їїзасідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.

  5. Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування)протягом одного дня.

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в Муравлівській ЗОШ

Загальні питання

 

  1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

  2. Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

  1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок якбулінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварку, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальнаполіція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послугздобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

 

  1. Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються керівником закладу.

  2. З метою виконання Заходів запроваджено консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створено скриньку довіри, оприлюднено телефони довіри.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ

причетних до булінгу (цькування)

Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 1734 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному абофізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом рокупісля накладення адміністративного стягнення, тягне за собою накладення штрафу від 100 до 200неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особамивіком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб,які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськіроботи на строк від 20 до 40 годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особоювіком від 14 до 16 років, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб,які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськіроботи на строк від 40 до 60 годин.

Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладенняштрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи настрок до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку».

 

 

Зразок заяви

Директору Муравлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

__________________________________

(прізвище, ім’я, по батькові заявника)

__________________________________

(адреса проживання)

__________________________________

(контактний телефон)

ПІБ, постраждалого

(або його законних представників)

від булінгу,

повна дата народження,

домашня адреса,

посада або група

 

 

ЗАЯВА

Зміст заяви викладається довільно.

В заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце, час та яким чином здійснювався булінг (цькування).

Вказується відомості про потерпілого (жертви булінгу), кривдника (булера), спостерігачів (за наявності).

Додатково вказати обставини, причини, можливі попередні прояви булінгу, прізвища присутніх при вчинені дій, які постраждалий визнав як булінг тощо.

 

__________

__________

(дата)

(підпис)

 

 

 Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб  причетних до булінгу (цькування)

 по Муравлів ській ЗОШ І-ІІІ ступенів

1. На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, директор :

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.  Заходи здійснюються заступником директора з виховної роботи у взаємодії з практичним психологом та затверджуються директором закладу.

3. З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Відповідальність осіб причетних до булінгу (цькування)

1. Відповідальність за булінг (цькування) встановлена статтею 173 п.4 Кодексу України про адміністративні правопорушення такого змісту:

«Стаття 173 п.4» . Булінг (цькування) учасника освітнього процесу.

Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, - тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Неповідомлення директором закладу уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу – тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку.

  

 


 


ПЛАН ЗАХОДІВ НА 2020-2021 н.р. ПО МУРАВЛІВСЬКІЙ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)

з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

1

Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти»

Останній тиждень серпня

Директор школи

Дехтяренко Я.М.

 

2

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

Перший тиждень вересня

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

3

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · допоміжний персонал; · технічний персонал.

Вересень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

4

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів

 

5

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

Вересень

Психологічна служби

 

6

Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі для педагогів

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

7

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

8

Оновлення тематичного стенду

Протягом навчального року

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

9

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

Листопад

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

10

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

11

Інформаційна акція для старшокласників

Грудень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

12

Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Лютий

Директор школи Дехтяренко Я.М., уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

15

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

16

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом

Листопад

Директор школи Дехтяренко Я.М.., уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

17

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Березень

Практичний психолог Тимофєєва С.І.., соціальний педагог Коваленко Ю.В., залучені фахівці

 

18

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

За результатами кожної чверті

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), практичний психолог, соціальний педагог

 

19

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій

Протягом навчального року

Практичний психолог Тимофєєва С.І, соціальний педагог Коваленко Ю.В.

 

 

 

 

Робота з учнями

20

Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Протягом навчального року

Практичний психолог Тимофєєва С.І.

 

21

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

Жовтень

Класні керівники 1-4 класів

 

22

Тиждень толерантності

Листопад

Рада старшокласників, класні керівники 1-11 класів

 

23

День відкритих дверей у шкільного психолога

Листопад

Практичний психолог Тимофєєва С.І.

 

24

Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство»

Грудень

Рада старшокласників, класні керівники 5-11 класів

 

25

Конкурс плакатів проти насильства

Березень

Рада старшокласників, заступник директора з ВР Тимофєєва І.С.

 

Робота з батьками

26

Тематичні загальношкільні батьківські збори

Жовтень

Адміністрація школи

 

27

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

28

Тематичні батьківські збори в класах

Грудень

Класні керівники 1-11 класів

 

29

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом навчального року

Практичний психолог Тимофєєва С.І., класні керівни-ки 1-11 класів

 

30

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

1 раз на місяць

Уповноважений з прав дитини закладу освіти

 

 

 

 

 

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

31

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація закладу, колектив закладу

 

32

Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Практичний психолог Тимофєєва С.І., соціальний педагог Коваленко Ю.В.

 

33

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Класні керівники 1-11 класів

 

34

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів

Лютий

Практичний психолог Тимофєєва С.І., соціальний педагог Коваленко Ю.В.

 

35

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

За потреби

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

36

Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу

Травень- червень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

 





 


Профілактика безвісного зникнення неповнолітніх у Муравлівській ЗОШ

З метою усунення причин та умов, що сприяють безвісному зникненню неповнолітніх у напрямку вивчення причин залишення дітьми місця проживання та морально-психологічного клімату у родинах по Муравлівській ЗОШ у 2019-2020 навчальному році були проведені такі заходи:

 

1.      Адміністрація школи тримає на постійному контролі організацію навчання дітей, особливо із сімей,які опинилися у складних життєвих обставинах. Своєчасно  інформує сільську раду щодо невиконання деяких батьків своїх обов’язків. Посилена профілактична робота з родиною Казакова  Володимира (учень 9 кл), Казакової Марини (учениці 10 кл). Класні керівники проводять роз’яснювальні бесіди з учнями та батьками у телефонному режимі.

2.      Соціальний педагог Коваленко Ю.В. забезпечила постійний контроль за станом роботи з питань профілактики, попередження випадків безвісного зникнення дітей.

3.      Проводиться профілактично-роз’яснювальна робота серед батьківської громадськості щодо обов’язковості здобуття дітьми і підлітками повної загальної середньої освіти та неприпустимості пропусків навчальних занять без поважних причин та самовільних уходів учнів з навчального закладу. У І семестрі 2019-2020 навчального року на загальношкільних батьківських зборах було розглянута тема «Про відповідальність батьків за дотримання контролю за дітьми в позаурочний час, охорона життя і здоров’я». На загальношкільних зборах батьківського комітету адміністрація школи провела  лекцію про сексуальний, психологічний та фізичний стан учнів та провели бесіду про поведінку та місцезнаходження учнів за межами школи.

4.      Медичною сестрою Леонтьєвою Є.К налагоджено взаємодію із закладом охорони здоров’я, службою у справах дітей із зазначеного питання.

5.      Класними керівниками 1-11 класів проводилися  спільні відвідування сімей, в яких діти здійснювали спроби їх залишення.

6.      Систематично контролюється стан відвідування неповнолітніми навчального закладу та щоп’ятниці, до 16.00, надається оперативна інформація до відділу освіти відповідно до наданої форми.  (відповідальний: педагог-організатор Наумова М.П.)

7.      Протягом  року проводиться перевірка папок обліку відвідування учнями шкільних занять. Перевіркою встановлюється, чи  є  в  наявності всі пояснювальні записки  та медичні  довідки в учнів 1 -  11  класів. ( відповідальний: педагог-організатор Наумова М.П.)

8.      На засіданнях Ради профілактики з правопорушень Протокол №6 від 20.02.2020р. були розглянуті питання щодо індивідуальної роботи з учнями схильними до правопорушень, з асоціальних родин. Запланували та провели діагностику з учнями «Групи ризику». Протокол №7 від 23.03.2020р засідання комісії Ради профілактики з правопорушень пройшов у режимі онлайн, на ньому були розглянуті питання про місце знаходження учнів з групи ризику на весняних канікулах.

 

9.      Теми за якими була проведена робота з учнями : «Способи формування почуття обов'язку і відповідальності у школярів» (10-11 кл), "Кримінальна відповідальність неповнолітніх в Україні” (7-11 кл), «Безоглядність підлітків та її наслідки, що робить підлітка важким?» (10-11 кл), «Конфлікт з батьками чи надмірна опіка» (8-11 кл.),  інформаційні хвилинки «Безпека дітей» (1 – 9 клас),  «Профілактика та попередження випадків зникнення дітей» (8 – 9 клас), «Безпечна поведінка вдома і надворі» (5 – 6 клас). На період карантину проводилися такі заходи: перегляд відео – роликів «Як захистити дітей від кіднепінгу?» 8-11 кл., «Правила поводження з незнайомими людьми» (1 – 4 клас), «Правила поведінки дітей, взаємодія з незнайомцями – небезпечна!» (6-7 кл.) (Classroom,  Viber).  Індивідуальні бесіди з батьками та учнями у телефонному режимі.

Запобігання та протидія домашньому насильству та насильству за ознакою статі, протидії  торгівлі  людьми, гендерної  рівності станом на 19.05.2020р.

За минулий місяць в Муравлівській ЗОШ проводилися такі заходи щодо   запобігання  та  протидії  домашньому  насильству та насильству за  ознакою  статі,  протидії  торгівлі  людьми, гендерної  рівності:

-          Класними керівниками 1-11 класів були проведені бесіди в онлайн режимі з батьками на тему «Правила поведінки дітей на літніх канікулах».

 

-          В онлайн режимі були опубліковані: відео-ролик «Поведінка з незнайомими людьми» 1-4 кл. (Viber, Classroom); «Правила поведінки дітей, взаємодія з незнайомцями - небезпечна», МВПУПІТ Соціальний відеоролик "Протидія жорстокості та насильства серед підлітків" група №17 5-7 кл. (Viber, Classroom); «По-простому. Про гендерну рівність», «Гендерна рівність. Рівні права усім», «Це рівність!» 8-11 кл. (Viber, Classroom); «Всесвітній день протидії торгівлі людьми  "Дитина - не товар"», «Не стань товаром на шляху до мрії» 8 кл (Classroom); Соціальний ролик «Діти, яких ми не бачимо» учні, вчителі (Classroom); «Як захистити дитину від кіднепінгу» 8-11 кл. (Viber, Classroom).   Статті: «Сімейне насилля: причини та наслідки» 7-11 кл. (Classroom). Інформаційна листівка на сайті школи «Чи знаєш ти, що таке гендерна рівність?»

Вжиття  заходів  з 

попередження  жорстокого  поводження  з  дітьми  

по  Муравлівській  ЗОШ І-ІІІ  ступенів 

у ІІ кварталі  2020  р.

Провели:

  Класні керівники 1-11 класів  проводять  профілактично - роз’яснювальні  бесіди з батьками та учнями в онлайн режимі за темами «Як поводити себе під час карантину», «Правила поведінки дітей на літніх канікулах», моніторять стан здоров’я учнів   та тримають  на контролі, щотижня  підводяться  підсумки.

  1. Соціальним  педагогом  школи Коваленко Ю.В.  та  психологом  Тимофєєвою  С.І. проводилися індивідуальні бесіди в телефонному режимі щодо попередження та профілактики  насильства  серед  підлітків. На платформі Viber, Classroom були опубліковані відео-ролики: «Поведінка з незнайомими людьми» 1-4 кл., «Правила поведінки дітей, взаємодія з незнайомцями – небезпечна», «Протидія жорстокості та насильства серед підлітків», «Дитина – не товар!», «Не стань товаром на шляху до мрії», соціальний ролик «Діти, яких ми не бачимо», «Як захистити дітей від кіднепінгу», «СТОП Булінг - Все в твоїх руках», «Як боротися з булінгом: поради для дітей» 5-11 класи. На сайті школи, сторінці психолога та на платформі Viber, Classroom були опубліковані статті та листівки за темами: «Як захистити себе від насильства», «Сімейне насилля: причини та наслідки», «Кібербулінг: як захистити дитину?», «Протидія торгівлі людьми» 1-11 класи, батьки, вчителі.
  2. В онлайн-режимі (Конференція Zoom) було  проведено засідання РП з правопорушень та засідання РП по профілактиці насилля у сім’ї. 
  3. Достатня  увага  з  боку  адміністрації  Муравлівської  ЗОШ  приділяється  ст.. 19 Закону  України  “ Про  охорону  дитинства”  в  частині  всеобучу.  В  школі  ведеться  облік  дітей  шкільного  віку,  працюють  ради  профілактики,  ведеться  контроль  за  учнями із групи ризику, та з сімями які опинилися у складних життєвих обставинах  з приводу харчування. Ведеться контроль за виконанням батьками їх обовязків.