вчителя 1 класу, на тему "Одяг"
Муравлівська ЗОШ
Урок української мови у 1 класі
(російська мова навчання)
Тема «ОДЯГ»
Розробив:
учитель початкових класів
Феклістова Л.І.
Урок української мови в 1 класі по темі «Одяг»
Мета: засвоїти українські слова — назви предметів одягу, навчати дітей порівнювати, зіставляти; активізувати продуктивне мовлення; розвивати увагу, пам’ять, мовлення; виховувати бережливе ставлення до свого одягу.
Обладнання уроку: малюнки для словникової роботи, предметні малюнки із зображенням предметів одягу, презентація, відеоролик «Зустрічають за одежею», картки «Одяг в різні пори року»
Тип уроку: здобуття нових знань
ХІД УРОКУ
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ось дзвоник сигнал нам дав.
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаємо,
Урок скоріше починаємо!
АКТУАЛІЗАЦ1Я ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Олівці, водій, кукурудза, ґудзик, бджола, цибуля, вишня.
- Яка зараз пора року? Яка погода на вулиці? Чи є на дворі вітер? А про що може розмовляти вітер з деревами?
Після того як діти прослухають вірш, учитель повідомляє, що повторювання вірша вони будуть здійснювати в особах.
Вчитель. Шепоче вітер:
Хлопчики. «Ша-ша-ша!
Шубку білочка знайшла!»
Вчитель. Шелестить трава похила:
Ді в ч а т к а. «Шубку білочка купила!»
Вчитель. Шепчеш ти, і вірю я:
Шубка в білочки своя!
Г. Чубач
Слайд «Білка»
- Подивіться яка красива білочка. А яка у неї шубка. Якого вона кольору?
- А які ще шубки ви знаєте?
- Закінчить речення
- Шубка – це … (одяг).
- А які назви одягу ви знаєте?
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Сьогодні ми познайомимось з назвами одягу, пограємо в ігри, перевіримо свою уважність.
СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
- А зараз я пропоную відвідати магазин «Одяг» (слайд «Магазин»)
- Що можна купити в магазині?
- Що в ньому купить хлопчик? А дівчинка?
Вивчення слів: сорочка шкарпетки
спідниця панчохи
пальто хустка
плаття брюки
капелюх шарф
куртка шапка
рукавички шубка
Гра «Луна» (повторення вивчених слів за вчителем з різним емоціональним відтінком)
Гра «Чи уважний ти?»
(слайд) Знайди що зайве і чому?
Гра «Так. Ні.»
Спідницю носять на ногах? Панчохи носять на руках?
Шкарпетки носять на шиї? Шию обмотують шарфом?
Закріплення вивчених слів. Гра « Найкращий перекладач»
Фізхвилинка «Я збираюсь до школи». Коли почуєте назву одягу, покажіть як його вдягаєте.
В школу я збираюсь вранці
Одягну сорочку, брюки.
Натягну шкарпетки теплі.
Щоб на вулиці не змерзти
Одягну я куртку, шапку,
Пов’яжу шарфом я шию
Рукавички натягну та на вулицю піду.
Вправа на порівняння.
- Подивіться, до вас у гості завітала дівчинка Оленка. У що вона вдягнута? Як називається такий
одяг? Чи щодня ми вдягаємо такий одяг?
Слухання вірша Н. Поклад «Україночка Оленка» (слайд).
- Яка Оленка: спокійна, весела чи сумна? Доведіть свою думку.
- Оленка принесла вам загадки, спробуйте їх відгадати.
Робота над загадками.
а) Подивишся — штани, але обрізані вони. (Шорти.)
б) У тепле літо одягають плаття на бретельках. (Сарафан.)
в) Має крила — не літає. (Капелюх, рос. шляпа.)
г) Виплетені з ниток, їх одягають на ноги, коли холодно. (панчохи; шкарпетки, рос. носки.)
д) Улітку прикриває голову від сонця. (Панамка, хустина, бейсболка.)
е) Коли холодно, обмотує шию. (Шарф.)
ж) Плету хлівець
На четверо овець,
А на п’яту окремо. (Рукавичка.)
Робота з картками «Одяг в різні пори року»
У дітей на партах картки з зображенням одягу. Треба назвати річ і сказати, коли ми її вдягаємо.
Картки прикріплюються до таблички з відповідною порою року.
ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ
Гра «Допоможи малюкові»
- До вас у гості сьогодні ще завітав малюк, але він плаче. Чому? (слайд)
- Назвіть речі, які лежать у скринці.
- Як всі ці предмети назвемо?
- А звідки ж з’явився перший одяг?
Просмотр уривку з відеоролику «Зустрічають за одежею» ( перші 4 хвилини)
- Яким повинен бути одяг? Хто за цим має слідкувати?
Робота в парах.
• Розкажи сусіду по парті, який одяг ти любиш одягати в різні пори року, вислухай його думку.
• Розпитай, де зберігається у товариша одяг?
• Повідом, як ти доглядаєш за своїм одягом.
• Поцікався, про який предмет одягу мріє твій сусід.
Підсумок уроку.
- Про що дізналися на уроці?
-Які нові слова запам’ятали?
Дякую за урок.